Woodland

Debatter om Milsim spil

Redaktør: Arrangement udvalget

Woodland

Indlægaf vejleranger » ons dec 30, 2009 1:15 pm

hej
Er forholdsvis ny i dette her, men vil have en Uniform (woodland) US Rangers, men hvorfor kan man ikke spille på Natos side i disse da de er amerikanske, de er vel med i nato??
vejleranger

TEAM: Freelance

Re: Woodland

Indlægaf TMS » ons dec 30, 2009 3:33 pm

Der har været afholdt ét milsim i Hardball Syd, hvor Woodland camo ikke var tilladt på NATO-siden. Dette skyldes at mønsteret i den amerikanske hær er blevet afløst af ACU, som har et digitalt mønster i gule og blågrå farver. Til langt de fleste spil kan du sagtens deltage som NATO i en Woodland uniform, og det er langt fra alle spil som overhovedet har en "NATO-side". Husk at det er Militær Simulation, ikke Airsoft Reenactment - man skal forsøge at ligne en enhed der KUNNE eksistere i virkeligheden, ikke nødvendigvis en der gør.
4. M.I.R.
TMS

Geografisk sted: Odense
TEAM: 4.M.I.R.

Indlægaf vejleranger » ons dec 30, 2009 5:21 pm

TMS skrev:Der har været afholdt ét milsim i Hardball Syd, hvor Woodland camo ikke var tilladt på NATO-siden. Dette skyldes at mønsteret i den amerikanske hær er blevet afløst af ACU, som har et digitalt mønster i gule og blågrå farver. Til langt de fleste spil kan du sagtens deltage som NATO i en Woodland uniform, og det er langt fra alle spil som overhovedet har en "NATO-side". Husk at det er Militær Simulation, ikke Airsoft Reenactment - man skal forsøge at ligne en enhed der KUNNE eksistere i virkeligheden, ikke nødvendigvis en der gør.

Ok, ja jeg tror Woodland udgik ca i 2005 i USA,de har også brugt den vi kalder Multicam ikke, den syntes jeg bare at jeg har læst ikke var en succes alligevel, uden at være helt sikker derpå??
vejleranger

TEAM: Freelance

Indlægaf Snake » ons dec 30, 2009 7:23 pm

Nej, det er faktisk det mest fjollede. Multicam er i praksis indtil videre kun blevet brugt af nogle få specialstyrkeenheder, hvorimod jeg kunne forestille mig at masser af reserveenheder og national guard enheder stadig er iført woodland. Derudover ved jeg at Italien, og et af de Baltiske lande bruger mønstre der ligger meget tæt op af woodland. Så jeg mener at det at tillade multicam og forbyde woodland til en side der skulle simulere NATO var et ret uinformeret valg.
4. MIR
Snake

TEAM: 4.M.I.R.

Tilbage til Milsim